Kedy je turbo nutné vymeniť?

turboduchadlo

Tento článok je určený pre amatérov, ale aj profesionálov ako rospoznať, že máte problém s turbom. Čo je nutné si všímať pri aute a ako spozorovať, že s vašim turbom je niečo v neporiadku. Často sa stáva, že ani automechanik nedokáže zistiť presnú príčinu problému. Automobil je zložitý stroj na ktorom sa môže pokaziť prakticky čokoľvek. Jedna vec na ktorú netreba zabúdať.

Ak ste si aj kúpili nové alebo repasované turbo, ale chybou nebolo turbo tak si môžete nové / repas turbodúchadlo pokaziť. Dokedy nevyriešite skutočný problém, ktorý vám pokazil turbo, vaše turbo sa bude kaziť neustále. Tu sme pre vás pripravili aj návod pre výmenu turba.

 

 

1. Pískam si, pískam

Áno, toto je jeden z najľahšie rozpoznateľných problémov s turbom. Väčšinou pískanie turba sa zvyšuje otáčkami, ktorými auto turujete. Problémov môže byť viac, ale je vhodné dať turbo na diagnostiku u odborníka. Pískanie môže spôsobiť aj prasknutá membrána k turbu, čo znamená, že nie je nutné meniť celé turbo. Bohužiaľ často je nutné turbo vymontovať aby ste membránu mohli vymeniť.

2. Pokles výkonu auta

Ďalším jednoducho rozpoznateľným problémom je zníženie výkonu automobilu. Väčšinou ide o problém s nasávaním vzduchu, čo môže byť porucha lopatiek, čiže stredu turba. Sadze môžu byť tiež jedným z dôvodov prečo sa turbo zasekne alebo bude čiastočne blokované. Je vhodné celé turbo vyčistiť a zistiť príčinu veľkého množstva sadzí.

3. Potrebujem viac a viac oleja

Ak auto potrebuje čoraz viac oleja, chybou môže byť poškodené alebo nefunkčné turbo. Príčinou môže byť, ale aj zlé tesnenie turba. Odporúčame navštíviť servis s diagnostikou.

4. Dym z výfuku

Z výfuku môžeme vidieť modrý alebo čierny dym. Obidve farby môžu indikovať problém s turbodúchadlom.
Modrý dym - Indikuje hlavne zlé tesnenie. Nakoľko turbom prechádza olej, ktorý celé turbodúchadlo premazáva a zároveň chladí.
Čierny dym - Indikuje nedostatočný prívod vzduchu. To má za následok nerovnováhu v prospech paliva a tým vzniká veľmi tmavý čierny dym. Príčinou opäť môže byť zlé tesnenie alebo zanesený vzduchový filter auta.

Na záver by sme podotkli, že treba si hlavne všímať ako vaše auto reaguje a či sa nezačína správať inak ako predtým. Vhodné je hlavne pri starších autách skontrolovať priestor na ktorom auto parkuje, či mu neuniká olej. Ak chete aby vám turbodúchadlo vydržalo, čo najdlhšie, pozrite si aj naše staršie články Ako spomaliť opotrebovanie turba alebo Ako vybrať najlepšiu firmu na repas turba. Pre tých, ktorý by chceli vedieť viac informácií o turbách a jej možných poškodeniach tak si môžu prečítať aj náš článok turbodúchadlo poruchy.

Tento web používa súbory cookie. Ďalším prechádzaním tohto webu vyjadrujete súhlas s ich používaním.